powrót do listy pytań

W jaki sposób mogę odebrać przelew na telefon?

Odebranie przelewu jest drugą częścią usługi przelewu na telefon i wiąże się z koniecznością skorzystania przez odbiorcę z zakładki Odbierz przelew.

Funkcja ta dotyczy osób, które otrzymały wiadomość SMS z informacją o oczekującym w systemie przelewie. Integralną częścią wiadomości jest kod SMS, wymagany do weryfikacji odbiorcy i identyfikacji transakcji.

Aby skorzystać z funkcji odbierz przelew należy wykonać następujące kroki:

  1. wejść na stronę odbierz przelew,
  2. podać w formularzu numer swojego telefonu komórkowego oraz otrzymany kod SMS,
  3. po pomyślnej identyfikacji transakcji podać numer konta bankowego, na które Blue Media zleci wypłatę oczekujących środków.

Odbiorca powinien podać prawidłowy kod do wypłaty. Kod do wypłaty może uzyskać tylko od nadawcy przelewu. Blue Media nigdy nie udostępnia haseł realizacji transakcji zabezpieczonych. Podczas odbioru przelewu odbiorca powinien podać numer swojego konta bankowego. W tej sytuacji może to być konto znajdujące się w dowolnym polskim banku, przy czym preferowane są konta w bankach obsługiwanych przez Blue Media. Tylko wybór takiego banku gwarantuje możliwie szybką wypłatę środków - nawet w kilka minut.

W przypadku, gdy bank odbiorcy nie jest obsługiwany przez Blue Media, odbiorca jest o tym fakcie informowany przed zleceniem wypłaty. Jeśli odbiorca potwierdzi chęć realizacji przelewu do takiego banku, Blue Media zleci wypłatę za pomocą standardowego przelewu międzybankowego. Czas realizacji takiej transakcji może wynosić nawet kilka dni, ale zwykle przelew dociera w ciągu 1 dnia roboczego. Skorzystanie z funkcji odbierz przelew jest dla odbiorcy bezpłatne, ponieważ koszt usługi ponosi nadawca przelewu.

Przelewy